Lokasi Kilang Dan Bengkel




LOKASI BARU BENGKEL = Berhampiran Wetland Dengkil dan Taman Topaz Dengkil





Untuk membuat sebarang perjumpaan, sila membuat 'appointment' terlebih dahulu untuk memudahkan pihak kami dan anda untuk berurusan. Sila hubungi no tertera untuk membuat 'appointment' atau perjumpaan.

Hj Isa : +60127986909 whatsapp / viber / call / sms
Hajjah : +60126588744 whatsapp / call /sms


Email : hjisabnu29@gmail.com

Monday, 1 April 2013

Kayu kemuning emas untuk dijual

Kayu Kemuning emas

Kayu kemuning emas ini adalah merupakan kayu yg hanya boleh dimiliki oleh golongan bangsawan atau raja2 untuk digunakan sebagai sarung keris atau senjata dizaman dulu. Mempunyai warna dan tekture kayu dan ira yg halus dan sangat cantik dengan warna kekuningan dan keemasan bila dikilat dgn natural clear akan menyerlahkan lagi keindahan kayu ini. Disebabkan kesukaran untuk memperolehi kayu spesis ini maka harganya juga seperti emas.


Gembira tak terkata apabila saya memperolehi kayu2 yg amat bernilai tinggi ini di genggaman ku.


Walaupun kayu 2 yg saya perolehi ni tidak begitu besar balaknya tetapi sudah menjadi buruan para peminat kayu.


 

Kayu kemuning ini akan kita dapati kebanyakan ditanah tinggi dan mempunyai bunga yg wangi. Terdapat bunga kemuning yg berwarna putih dan bunga kemuning yg berwarna merah.

Untuk kemuning yg diatas adalah dari spesis yg hidup di tanah rata dan mempunyai teras yg kecil dan masih kelihatan muda.
 
 
 


Nasib baik ada jugak sahabat yg sanggup untuk membelah kayu2 yg saya perolehi ni...tanpa bantuan dari beliau agak2nya camanalah saya nak belah kayu ni ....tak kan dgn chain saw aje atau band saw pulak yg kecik kat umah tu.



Pehggggg bila dah siap dibelah memang kayu ni hebat aura kayunya dgn warna dan hati kayu yg begitu memikat menjadikan semua orang ngencesss.





Ini adalah kayu kemuning emas yang mempunyai hati ditengah dan daging disekitarnya kita jual denagn harga diantara RM 150 ke RM 200 sekeping yg boleh menjadikan mendapat 2 atau 3 bilah sarung parang.



Dan yang diatas ni adalah gambar daging kayu kemuning emas yg tidak mempunyai hati atau teras kayu ditengah. Kami jual dengan harga sekitar RM 60 ke 100 sekeping.





Diantara stok kayu kemuning emas yg terdapat dalam koleksi saya.






Diantara hasil2 sarung parang dan hulu yang menggunakan kayu kemuning emas yg juga untuk dijual sesiapa berminat boleh menghubungi Hj Isa 0127986909 untuk berurusan atau whatsapp pun boleh.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bekalan Kayu kemuning yg terbaru ini adalah terdiri dari spesis kayu kemuning yg mempunyai bunga merah dan diperolehi dari kawasan pergunungan yg berbatu batan dan mempunyai teras yg besar dan berwarna kuning gelap dan coklat yg menawan.

Sesiapa yg memerlukan bekalan kayu kemuning emas atau ketengge boleh hubungi Hj Isa 0127986909 atau whatsapp beliau atau boleh datang ke rumah beliau utk memilih kayu sendiri di Dengkil Selangor berhampiran Putrajaya.

 

Spesis bunga kemuning yg berwarna putih yg harum semerbak bau nya

 

 

1 comment:

  1. Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami di saat kesusahan dengan menanggun 9 anak,kami berprofesi penjual ikan di pasar hutang saya menunpuk di mana-mana sempat terpikir untuk jadikan anak bekerja tki karna keadaan begitu mendesak tapi salah satu anak saya melihat adanya program pesugihan dana gaib tanpa tumbal kami lansung kuatkan niat,Awalnya suami saya meragukan program ini dan melarang untuk mencobanya tapi dari yg saya lihat program ini bergransi hukum,Saya pun tetap menjelaskan suami sampai dia ikut yakin dan alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan bantuan aki melalui dana gaib tanpa tumbal,Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan silahkan
    hubungi Ki Witjaksono di:+62852-2223-1459
    selengkapnya klik-> PESUGIHAN TOTO MAGNUM TANPA TUMBAL

    ReplyDelete