Lokasi Kilang Dan Bengkel




LOKASI BARU BENGKEL = Berhampiran Wetland Dengkil dan Taman Topaz Dengkil





Untuk membuat sebarang perjumpaan, sila membuat 'appointment' terlebih dahulu untuk memudahkan pihak kami dan anda untuk berurusan. Sila hubungi no tertera untuk membuat 'appointment' atau perjumpaan.

Hj Isa : +60127986909 whatsapp / viber / call / sms
Hajjah : +60126588744 whatsapp / call /sms


Email : hjisabnu29@gmail.com

Monday, 30 September 2013

Tasbih Kayu kemuning Hitam

 
Kayu kemuning hitam amat sukar untuk diperolehi dan kali ini kita siapkan jugak tasbih edisi tok bomoh ni.
 
 
Butiran biji tasbih bersaiz 12mm penawar hitam untuk dijadikan gelang atau tasbih
 
 
Tasbih edisi hebat campuran 11 biji kemuning emas, 11 biji teras asam jawa dan 11 biji kayu kelor dgn imam yg besar dari teras kelor
 
 
Saya sedang menyiapkan imam utk tasbih dengan menggunakan kayu teras kelor
 

Sesiapa berminat utk memiliki tasbih campuran kayu2 teras berbeza2 sila hubungi hj 0127986909 atau whatsapp beliau

 

Banir Kemuning Emas


Kayu banir kemuning emas yg begitu unik ini diperolehi dari stok kayu hutan di Perak dan mempunyai bentuk dn ira yg begitu unik seakan2 naga .

Mengilatkan kayu ini perlukan kesabaran dan masa yg diperlukan utk mengilat hamper seharian ni...tapi setelah siap dan melihat keunikan kayu ini rasa penat kembali terubat.


Sesiapa berminat utk memiliki kayu ini sila hubungi Hj di talian 0127986909 atau whatsapp beliau.

Sunday, 29 September 2013

Tasbih kayu abanuh

 
Tasbih Kayu Abanus yg dikatakan mempunyai khasiat sama dgn kayu kemuning hitam.

Permata Mustika Galih Kelor


Permata Mustika Galih Kelor ini adalah dari kayu teras Kelor dalam Teras yg masih ada dlm simpanan saya dan memang sesuatu yg asli dan terlalu RARE stok terhad dan sila dapatkan sekarang sementara stok masih ada.

Sila hubungi Hj di 0127986909 atau whatsapp beliau .

Sulur Bertam

 
Sulur bertam ni adalah merupakan kayu pembisa dan semasa saya memotong dan membersihkan kayu ni dah terasa panas dan pijar seluruh tangan hamba.......wah kena pakai mask ni takut masuk hidung habuk dia ni hehehe pijar seluruh hidung ni huhu.
 
Ada yg gunakan sebagai pemukul mahluk jin yg menggangu manusia....waulahualam.

Kayu Naga


Kayu Naga ni adalah dari sepsis lembut dan tidak keras dan mempunyai bentuk dan tekture yg sangat indah sehingga org menyangka sebagai kek utk makanan hahaha. Dinamakan sebagai kayu naga kerana mempunyai bentuk dan ira seperti naga ...ye ke? tiada siapa pu yg boleh mengiyakan bentuk dan rupa naga ni hehe cuma mitos je.

Thursday, 26 September 2013

Tongkat cendana wangi

 
Tongkat cendana merah Wangi semerbak ni baru saja saya siapkan dan kilatkan sehingga isteri saya pun menegur kenapa seluruh rumah ni berbau harummmm....sebenarnya bila kita gosok kayu cendana yg telah berusia melebihi 500 tahun ni...aroma nya begitu mengashikkan dan menghayalkan keseluruhan rumah ni.
 
 
Tongkat diatas saya ambil dari kayu yg sama dengan kayu diatas ni yg saya kira lebih 500 tahun usianya.
 

Sesiapa yg berminat utk memiliki tongkat kayu cendana diatas sila hubungi Hj 0127986909

 

Kayu teras kelor combong super rare

 
Kayu teras kelor combong super rare ni diperolehi baru2 ni dengan warna yg gelap dan kehitaman , memang agak jarang untuk menjumpai sepsis yg ni apa lagi bahagian dalamnya combong berlubang.
 

Sesiapa yg berminat utk memilikinya sila hubungi Hj Isa +60127986909

atau whatsapp beliau atau weechart pun boleh atau viber pun boleh

Teras Kelor dalam ada teras aka mustika galih kelor

 
Mustika Galih Kelor nama diberi oleh peminat kayu dan Kayu teras dalam teras yg saya baru perolehi ini adalah merupakan kayu ketiga kali perolehan yg ini dan sanggup dilepaskan untuk sesiapa yg memerlukanya.

SOLD


Sesiapa berhajat untuk menadapatkan kayu ini sila hubungi Hj Isa 0127986909 atau whatsapp beliau.

Tuesday, 24 September 2013

Kayu unik yg asli dan berseni

 

Akar tunjang Kayu teras Kelor / Gemunggal yg padat dan begitu indah

 

SOLD

 
 

Sejenis akar kayu yang melilit dgn sendiri dan berbentuk seperti org sedang sembahyang.

SOLD

 
Kayu teras kelor cembong berlubang bahagian akar tunjang berat 22kg

SOLD

 
 

 

akar raja kayu

 

Akar Raja kayu yg telah siap dikilatkan hiihihi menyiapkan ini satu persatu begitu memenatkan dan perlukan kesabaran yg tinggi. Satu batang mengambil masa satu hari utk menggosok dan mengilatkan hingga terjadi seperti gambar diatas begitu indah dan mengashikkan.

Berminat sila hubungi Hj +60127986909 atau whatsapp beliau
 

Thursday, 19 September 2013

Mencari agen untuk jualan butiran tasbih dan gelang kayu

 
Mesin larik special untuk membuat butiran tasbih dan gelang kayu yg ada dalam mini kilang saya yg digunakan sepenuhnya dengan cara cuba dan cuba sehinggalah dapat menghasilkan butiran yg bermutu.
 
 
 
Gelang saiz kecil 8mm sesuai utk wanita dari teras kayu kelor atau gemunggal
 
 
Butiran saiz 12mm yg belum dikilatkan lagi dari kayu Raja damar minyak
 
 
Butiran butiran kayu mengikut saiz yg belum dikilatkan lagi dan sedia menerima tempahan ikut saiz 8mm, 10mm dan 12mm serta dari kayu yg berbeza2 mengikut pelanggan.
 
Dijual secara borong dan juga runcit
 
 
Butiran gelang raja kayu yg telah siap dikilatkan cantik dan menawan serta berkhasiat. Akan berwarna merah dan tembus cahaya bila dipancarkan cahaya lampu.
 
 

Sesiapa yg berminat untuk menjadi agen jualan butiran kayu ini sila berhubong dgn Hj di talian +60127986909 atau whatsapp beliau atau ingin menempah butiran mengikut kehendak kayu pelanggan juga diterima.

 
 
 

Wednesday, 18 September 2013

Banir Kemuning emas

Bongkah Banir kemuning emas menawan kalbu

 
Bongkah terbaru dalam simpanan besar dan berbentuk menarik memang menjadi buruan peminat kayu tegar
 
 
Memang agak sukar untuk mendapatkan stok banir ni kerana daripada banir ini kita akan dpt ira dan bentuk belak2 yg amat mengashikkan dan begitu indah.
 
 
 
 
 
 
Dengan bekalan terbaru kayu kemuning emas ini peminat2 kayu boleh mendapatkan dari saya bahan kayu ketulan kemuning emas ini dgn harga borong. Beli dgn harga borong memang berbaloi2 dan menang2 tapi kena belah sendiri la kayu2 ni ye.
 

Sesiapa yg memerlukan bekalan borong kayu kemuning emas ini sila hubungi Hj Isa di talian +60127986909 atau whatsapp beliau utk berurusan seterusnya.

 
 
 
 
 
 

Monday, 9 September 2013

Kayu bermacam macam kayu eksotik

1. Kayu cendana semerbak Wangi


 
Kayu ini saya perolehi minggu lepas dan dengan rupa yang unik lagi menakutkan dan bila kita letak didalam rumah habis seluruh rumah semerbak berbau Wangi naik takut dibuatnya hehehe. Berusia lebih dari 500 tahun dan berbentuk asal dgn ketebalan dlm 2 " dan ketinggian lebih 2 kaki dan 12" lebar. yg ini pun telah dilamar oleh Mr Loo dari Pulau Pinang tapi masih belum ada hantaran lagi.....

SOLD

 

 SOLD

 
 
Kayu cendana yg telah saya buat menjadi tongkat yg harum setiap kali kita memegangnya. Dapat dua batang tongkat tetapi satu bilah telah terbang ke Ampang Mr Lim  yg punya.
 

 SOLD

2. Kayu teras Kelor / gemunggal super Big 90kg

 
Teras Kelor super Big ni saya perolehi dari hutan Pahang dgn bantuan orang asli Mr Weet saya Berjaya mengeluarkan dari hutan dan ianya tegap dan agak berwarna gelap serta mengeluarkan minyak damar yg lekat dan hitam seperti getah disebelah bawahnya.
 
 
 
Sesiapa berminat untuk mendapatkan kayu ini sila whatsapp atau sms atau call Hj di talian 0127986909 utk berurusan.
 

3. Kayu teras menang yg mempunyai kayu disebalah dalam teras nya.

 
 

SOLD masih ada dlm simpanan tapi amat limited

 
Setelah sekian lama saya bermain dgn kayu hanya pada kali ini saya memperolehi kayu teras menang yg mempunyai kayu disebelah dalam nya subhanaaulah maha besar ciptaan mu.
 

stok terbaru masih ada dan banyak variasi 

4. Kayu kemuning emas bahagian banir atau akar yg begitu indah

 
Kayu kemuning emas ini saya perolehi dari hutan sebelah perak dan bhagian yg paling dikehendaki oleh pemburu kayu adalah bahagian banir kayu dan harga dia juga boleh tahannnnn.
 
 
 SOLD yg sebelah kanan
 
 

SOLD

 
 
 Ini adalah kayu bahagian akar atau banir kayu kemuning emas dgn keberatan lebih 40 kg ni huhu nak membelah pun perlukan bantuan orang. Rasa tak sabra juga nak tengok ira kayu didalam nya ni hehehe.
 

Sesiapa yg berminat untuk mendapatkan kayu2 ini siala whatsapp Hj atau call atau sms ke talian 0127986909

 
 
Akar kayu meraga atau kemuning kuning yg unik

SOLD

 
 
Akar teras kayu sepang
 
 
Akar Raja Kayu
 
 
Akar tunjang kayu teras kelor
 
 
 
 
 

Thursday, 5 September 2013

Kayu stok terbaru dalam simpanan.

SOLD

 
1. Kayu teras penawar hitam
 
 
2. Kayu kemuning emas menawan kalbu sesuai utk dijadikan sampir keris atau parang golok.
 
 
 
 
3. Kayu tas jantan dan betina
 
 
4. Kayu teras kemuning hitam yg boleh dikerat2 kecil dan direndam dalam air panas dan akan bertukar warna kekuningan airnya dan boleh diminum sebagai amalan. Rasa yang enak seperti the cina.
 
 
5. Teras kayu gemunggal bahagian akar tunjang atau tunjang teras kelor.
 
 
6. Teras kayu kelor akar tunjang
 
 
7. Tongkat natural kayu cendana merah bentuk menyerupai tongkat nabi harum baunya menusuk kalbu
 
 
8. Ketulan kayu cendana merah utk hulu parang atau keris berbau Wangi semerbak
 
 
9. Kepingan kayu cendana berusia ratusan tahun berbentuk rupa manusia.
 
 
10. Kayu cendana hitam super big 30 kg hitam cukup menawan
 

 Berminat untuk memilik kayu2 eksotik seperti diatas sila hubongi Hj di no 0127986909 atau whatsapp beliau di no yg sama